Dag 01: Bergen op Zoom – Berlijn

We hebben een lange rit van ongeveer 750 km voor de boeg en dat betekent dat ik al om 6:30  uur met Charlie op straat loop en omdat de zomertijd afgelopen weekend is ingegaan, is het nu nog donker.

IMG_3063

Nadat we ontbeten hebben, doe ik de koffers in de auto en kunnen we rond 7:50 uur op weg naar onze eerste tussenstop: Dierenpension Hoevekestijn.

IMG_3065

IMG_3067IMG_3068

Nadat we Charlie hebben achter gelaten, is het bijna 8:30 uur en ik stel de navigatie zo in, dat we eerst richting Enschede rijden en daarna richting Hannover om uiteindelijk in Berlijn aan te komen.

IMG_3070

We tanken nog even “vol” in Oldenzaal en passeren zonder problemen de grens. Het enige oponthoud hebben we, daar waar de autosnelweg ophoudt en er door stoplichten wat vertraging ontstaat.

IMG_3071IMG_3072

Na een paar kilometer komen we weer op de snelweg terecht en kunnen we verder probleemloos doorrijden. Het is inmiddels 12:15 uur.

IMG_3073IMG_3074

We willen ergens een hapje gaan eten en als ik, nadat we Hannover gepasseerd zijn, rond 13:30 uur, de snelweg verlaat en het navigatiesysteem aangeef dat we ergens willen eten, duikt het plaatsje Peine op en daar zijn meerdere restaurants te vinden.

We komen uiteindelijk terecht bij Sushi Restaurant Viet Küche, waar je diverse Aziatische gerechten kunt eten, maar ook sushi en dat is blijkt verrassende ervaring.

IMG_3080

We bestellen allebei een alcoholvrij Weizenbiertje, nou ja WeizenBIER Knipogende emoticon en ik check even mijn berichtjes en zie dan tot mijn ontsteltenis dat buurman Gert, die dit weekend ook naar Berlijn zou gaan, onderweg met een ambulance is afgevoerd: hartklachten Verraste emoticon.

We drinken ons glas op Gert en Mathilde: CARPE DIEM!

IMG_3075        IMG_3077

IMG_3076

We bestellen allebei een gemengde schotel Sushi en dat is voor ons meer dan genoeg; het smaakt meer dan voortreffelijk.

IMG_3078IMG_3079

Het inmiddels bijna 16:30 uur, als we Berlijn bereiken.

IMG_3081

IMG_3082IMG_3083

Het navigatiesysteem brengt ons zonder problemen naar ons hotel, het RIU Plaza.

IMG_3084

Nadat ik Marijke en de koffers in de lobby heb achter gelaten, ga ik de auto parkeren op de 12e verdieping van de achter het hotel gelegen parkeergarage en via een speciale lift voor hotelgasten, kom ik vervolgens weer in de lobby uit.

Na het inchecken, kunnen we naar onze kamer op de 14e verdieping en daar hebben we een prachtig uitzocht over de stad.

IMG_3093

        IMG_3088

IMG_3090       IMG_3345

IMG_3346       IMG_3092

Om 17:30 uur gaan we de omgeving van het hotel verkennen.

IMG_3096               IMG_3099

Direct tegenover ons hotel bevindt zich een Argentijns Steakhouse en net om de hoek bevinden zich naast diverse winkels, zoals bijvoorbeeld de DeKaWe, ook verschillende restaurants en terrassen.

IMG_3102IMG_3103

IMG_3104IMG_3105

De temperatuur is nog steeds aangenaam en we besluiten op een terras een biertje te drinken Marijke een Kölsch en ik een alcoholvrije Weizenbier.

IMG_3114IMG_3108

Nadat we afgerekend hebben, lopen we de Kürfurstendamm op en zoeken we uit waar de DM zit en uiteraard waar Vapiano zit Knipogende emoticon.

We stoppen even bij de Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche (beter bekend als Gedächtniskirche). Deze kerk is in de Tweede Wereldoorlog door een bombardement zwaar beschadigd geraakt.

IMG_3118       IMG_3120

IMG_3121               IMG_3123

En dan hoor ik hem eerder, dan dat ik hem zie: een originele Trabant, inclusief bijbehorende brandlucht Verhitte emoticon.

IMG_3119

We lopen om de kerk heen en komen dan uit op een plein, waar diverse waterpartijen zijn.

IMG_3126        IMG_3129

IMG_3127IMG_3131

Het is inmiddels 19:15 uur en omdat het nog steeds kan, drinken we nog wat op een terras. Marijke houdt het op koffie en ik kies wederom voor het lekkerste alcoholvrije biertje dat ik ken.

IMG_3134

Nadat ik heb afgerekend, lopen we naar de overzijde van het plein, waar we daarnet een Italiaanse Trattoria Mola hebben gezien.

We bestellen een karaf Pinot Grigio en kiezen er voor als voorgerecht een antipasto van het huis te delen.

IMG_3136               IMG_3140

IMG_3141IMG_3144

Als hoofdgerecht kiezen we beiden voor de Canneloni met spinazie en ricotta.

IMG_3148IMG_3145

Het smaakt allemaal voortreffelijk en als we hebben afgerekend, wil onze serveerster nog even een foto van ons samen maken en ik maak nog even een foto van de pizzabakker.

IMG_3154IMG_3152

Het is inmiddels 21:00 uur en we lopen op ons gemak terug naar ons hotel.

IMG_3156

We drinken op onze kamer nog een kopje koffie en kijken een serie; althans Marijke, want ik ben voor het einde al in een diepe slaap gedompeld Knipogende emoticon.

Dit bericht werd geplaatst in Dag 01 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Dag 01: Bergen op Zoom – Berlijn

  1. Vera zegt:

    👍🏻👍🏻

    Like

Plaats een reactie