Dag 05: Berlijn – Bergen op Zoom

In eerste instantie zouden we vroeg opstaan, ontbijten en weg rijden, maar uiteindelijk hebben we besloten om van deze laatste dag ook optimaal te genieten. We staan rond de klok van 7:00 uur op, waarna we om 8:00 uur gaan ontbijten. De eetzaal is nagenoeg leeg en zo kan ik ook nog even op mijn gemak een paar foto’s maken.

IMG_3629IMG_3626

IMG_3628

IMG_3632IMG_3631

Na het ontbijt gaan we naar boven, waar we op ons gemak de koffer inpakken. We gaan met de loft naar beneden naar de receptie, waar ik uitcheck en daarna gaan we met de speciale lift naar de 12e verdieping van de parkeergarage. Omdat de parkeerautomaat uitsluitend met contant geld werkt en een briefje van 20 euro het maximum is, heb ik gisteren even gepind.

Ik moet uiteindelijk voor bijna 4 dagen, € 92,- betalen en dat is aan de ene kant best veel geld, maar aan de andere kant heeft de auto veilig gestaan en op ons totale uitgavenbudget, valt het ook wel weer mee Knipogende emoticon.

IMG_3633IMG_3635

Het is uiteindelijk 9:15 uur als ik aan de rit, de “parkeergarage uit” ga beginnen. De bochten zijn krap, evenals de doorgangen. Sommige hotelgasten hebben wel hele fraaie auto’s en wat opvalt is dat ze uit de zelfde Kreis komen.

IMG_3638IMG_3636

De stad uit levert geen enkel probleem op en gaat daardoor bijzonder snel; het is nog geen 9:30 uur als we de snelweg opgaan.

IMG_3640

Duitsland is een van de weinige landen, waar af en toe stukken zijn, waar geen snelheidslimiet geldt en dan komt in (bijna) elke man, maar zeker in mij, de neiging om heel even maar, het gas eens diep in te trappen.

IMG_3642IMG_3645

De bedoeling is om via Enschede te rijden, maar eerst zal er een keer getankt moeten worden.

IMG_3646

Omdat er echter verderop file, besluit ik de snelweg te verlaten en een stukje binnendoor te rijden. Prompt staan we bij de afrit, vanwege wegwerkzaamheden, voor een rood stoplicht Bedroefde emoticon.

IMG_3648IMG_3649

Omdat er ook verderop bij Bad Oeynhausen file staat, besluit ik toch maar via Dortmund en daarna Venlo, terug te rijden.

IMG_3651IMG_3652

IMG_3654

We tanken bij Venlo nog even en komen zonder files even na 16:30 uur aan in Bergen op Zoom, waar we allebei wel toe zijn aan een kopje thee of koffie.

IMG_3655

Berlijn was een prachtige stad, waar veel te zien is, maar we zijn wel tot de conclusie gekomen dat als we nog een keer samen een stedentrip doen, we voor het lopen wel een alternatief moeten hebben, waarbij gedacht kan worden aan een rolstoel of scootmobiel, maar ook een fiets huren zou tot de mogelijkheden kunnen behoren.

Dit bericht werd geplaatst in Day 05. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie